Uchwałą Rady Fundacji prezeską organizacji została Katarzyna Wąsowska – Garcia, a wiceprezeską – Magdalena Janczewska.
Nowy zarząd zamierza skupić się na 4 kluczowych obszarach rozwoju Fundacji: kulturze; edukacji; technologiach społeczeństwa Informacyjnego oraz badaniach.
„Szczególnie interesują nas projekty, w których będą przenikać się wszystkie te obszary. Wierzymy, że dzięki świadomemu uczestnictwu w kulturze i edukacji tworzymy otwarte, kreatywne, nowoczesne społeczeństwo – to misja naszej Fundacji”.
Katarzyna Wąsowska – Garcia
Prezeska Zarządu
Socjolożka i edukatorka. Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim i Szkoły Trenerów STOP.
Koordynatorka w projekcie Szkoła Ucząca się i Akademia Uczniowska prowadzonym w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Kierownik projektów Doradztwo i kariera dla osób niepełnosprawnych w Stowarzyszeniu WRZOS.
Jej zainteresowania zawodowe dotyczą edukacji i działań zmierzających do zmiany modelu uczenia na aktywizujący i włączający dzieci. Przygląda się z bliska edukacji jako mama dwóch snów w wieku szkolnym.
Jej marzeniem zawodowym jest wprowadzenie religioznawstwa do programu szkół w Polsce. W czasie wolnym żegluje, robi na drutach i buduje meble.
Słowa kluczowe: edukacja obywatelska, współpraca w szkole, rzemiosło, analityczny styl myślenia
E-mail: katarzyna.wasowska@pro-cultura.pl
Magdalena Janczewska
Wiceprezeska Zarządu
Menadżerka ds. komunikacji i promocji
Ekspertka ds. komunikacji społecznej i kształtowania wizerunku. Absolwentka europeistyki i marketingu politycznego na Akademii Humanistycznej im. A. Gieysztora oraz rocznego kursu moderatorów europejskich na Uniwersytecie Warszawskim.
Dziennikarka z wieloletnim stażem. Była ekspertka ds. społeczno-gospodarczych w Konfederacji Pracodawców Polskich (obecnie Pracodawcy RP) oraz rzeczniczka prasowa McCann Worldgroup Polska. Przez pięć lat pełniła także funkcję rzecznika prasowego oraz doradczyni burmistrza Miasta Józefowa ds. komunikacji społecznej.
Prowadzi wykłady i warsztaty dotyczące komunikacji społecznej, organizuje konsultacje dotyczące ważnych problemów społeczności lokalnych. Uważa dostępność do kultury oraz uczestnictwo w niej za jedno z podstawowych praw współczesnego człowieka. Ceni i szanuje słowo bez względu na medium.
Prywatnie miłośniczka kulinariów i badaczka niematerialnego dziedzictwa. W wolnych chwilach zajmuje się odtwarzaniem staropolskich receptur i serowarstwem.
Słowa klucze: komunikacja, nowe media, kultura 2.0, dziedzictwo niematerialne